jump to navigation

Ordförandeskifte 13 juni, 2010

Posted by toros45 in Allmänt.
trackback

Christer Widgren lämnar ordförandeskapet i OHF och Karin Johansson
tar över rodret fr.o.m 7 juni 2010. Karin har sedan barnsben erfarenhet av estlandssvenska frågor,från tidigt medlemskap i SONG till befattningen som vice ordförande i OHF de senaste åren,vilket borgar för att rätt person tar
över rodret.Med Karins juridiska bakgrund och sociala kompetens är jag övertygad om att hon,med den vid det senaste årsmötet valda styrelse,kommer att förnya och fördjupa OHF:s verksamhet,inte minst med sikte på föreningens utveckling på sikt.

Motivet för skiftet på ordförandeposten är att de förutsättningar,som var ett villkor för mig att åta mig ytterligare ett år som ordförande,tyvärr inte
infriades.Mycket kraft,som skulle kunna avdelas för OHF:s verksamhet i dag
och på sikt,kom istället att ängnas åt interna frågor-frågor som tyvärr också
negativt drabbade tredje person.

Jag önskar OHF:s nya ordförande Karin med styrelse all lycka i det fortsatta
arbetet och tackar för den tid jag haft förmånen att vara OHF:s ordförande.

Christer Widgren

